• Stem op ons – RaboClubsupport

Je helpt onze club er enorm mee. Heb je een rekening bij de Rabobank Weerterland en Cranendonck? Stem dan op onze groep! Het doel dit jaar; potten en pannen voor boven het vuur. Zo maken we de lekkerste tosti’s, popcorn, poffertjes, brood en misschien wel pizza’s.

• Welpen op bezoek bij brandweer Budel

Op 6 mei zijn de welpen op bezoek geweest bij de brandweer in Budel. Ze mochten een brandweerauto van binnen bekijken, oefenen met gereedschap om een fiets kapot te knippen zelf een pop redden uit een ruimte vol rook en natuurlijk als klap op de vuurpijl aan de slag met een brandweerslang.

De welpen waren onder de indruk van alles wat er verteld werd en wat ze zelf mochten doen, al met al een topochtend!

” We waren bij de brandweerkazerne in Budel. Er waren vier onderdelen. Je mocht met een groepje van vijf. Je begon met een onderdeel. Dit waren de onderdelen: kijken in de  brandweerauto wat er allemaal in zit, gereedschap van brandweer gebruiken om een fiets kapot te knippen en een busje op te tillen, brandweerman legt uit wat zijn werk is en wat hij doet en we moesten een pop uit een kamer met rook tillen, met een brandweerslang spuiten op het doel.”
    – Joost 10 jaar-
  • Project Kampvuurcirkel

Onze huidige kampvuurcirkel is ondertussen al weer 30 jaar oud en helaas niet meer in goede staat. In de groepsraad is akkoord gegeven voor een plan voor de sloop en herbouw. Het is een flink project waar een aantal van onze vrijwilligers zich volop voor in gaan zetten. We verwachten hier ruim een half jaar mee bezig te zijn.

• Bedankt voor het stemmen

Bedankt allemaal voor het stemmen op ons bij Rabo ClubSupport! De actie heeft ons €357 opgeleverd. De nieuwe kompassen komen er zodat de scouts en explorers ook in het nieuwe jaar weer veilig thuiskomen.

• Jungledag Regio Zuid Oost Brabant

Vandaag waren we de trotse gastheer van ruim 200 welpen uit heel Zuid-Oost Brabant tijdens de Jungledag2022. Wat een hoop blije gezichten, van de kinderen en de staf. Wat leuk om ons hele terrein zo vol te zien met welpen uit de hele regio.

Alles kwam voorbij; lastige puzzels een hindernisparcours, spellen, pionieren in het klein, marshmallows roosteren voor gevorderden. Voor elke welp wat wils. Het is zelfs één groepje gelukt alle 25 spellen te doen!

Dankjewel Scouting Budel, Scouting Hike-Groep Geldrop, Scouting Were-Di, Scouting Don Bosco Geldrop, Scouting Bladel, Scouting Hertog Jan van Brabant in Veldhoven, Scouting Duizel voor de gezelligheid en Scouting regio Zuidoost-Brabant voor de organisatie.